RT en vivo


RT en VIVO is a Russian government-funded international television network.  It operates pay television channels directed to audiences outside of Russia, as well as providing Internet content in English, Spanish, French, German, Arabic, and Russian.

RT operates as a multilingual service with conventional channels in five languages: the original English-language channel was launched in 2005, the Arabic-language channel in 2007, Spanish in 2009, German in 2014 and French in 2017. RT America (since 2010),  RT UK (since 2014) and other regional channels also offer some locally based content.

RT is a brand of "TV-Novosti", an "autonomous non-profit organization", founded by the Russian news agency, RIA Novosti, on 6 April 2005.  During the economic crisis in December 2008, the Russian government, headed by Prime Minister Vladimir Putin, included ANO "TV-Novosti" on its list of core organizations of strategic importance of Russia. 

RT has been described as a propaganda outlet for the Russian government  and its foreign policy.  RT has also been accused of spreading disinformation  by news reporters,  including some former RT reporters.  The UK media regulator, Ofcom, has repeatedly found RT to have breached its rules on impartiality and on one occasion found it had broadcast "materially misleading" content.  RT's editor-in-chief compared it with the Russian Army and Defence Ministry and talked about it "waging the information war against the entire Western world."[5] In September 2017, RT America was ordered to register as a "foreign agent" with the United States Department of Justice under the Foreign Agents Registration Act. Under the act, RT is required to disclose financial information to the U.S.

Share This News